572. Zašto je molitva borba? Molitva je railosni dar, ali uvijek pretpostavlja naš odlučan odgovor jer se molitelj bori protiv sama sebe, protiv okoline i posebice protiv Napasnika koji sve čini da ga odvrati od molitve. Borba molitve je neodvojiva od duhovnoga napredovanja. Čovjek moli onako kako živi jer živi onako kako moli.
573. Koje su primjedbe na molitvu? Osim krivih shvaćanja, mnogi misle da nemaju vremena za molitvu ili daje molitva beskorisna. Tko moli, može se obeshrabriti pred poteškoćama i prividnim neuspjesima. Da bi se te zapreke pobijedile, potrebne su poniznost, povjerenje i ustrajnost.
574. Koje su poteškoće molitve? Rastresenost je redovita poteškoća naše molitve. Ona nam odvraća pozornost od Boga, a otkriva i ono uza što smo priljubljeni. Tada nam se srce mora ponizno vratiti Gospodinu. Molitva često upada u zamku suhoće čije prevladavanje u vjeri omogućuje prianjanje uz Gospodina i bez osjetne utjehe. Nehaj je oblik duhovne lijenosti poradi popuštanja u askezi i nedostatne budnosti srca.
575. Kako osnažiti naše sinovsko pouzdanje? Sinovsko je pouzdanje na kušnji kada mislimo da nismo uslišani. Tada se moramo zapitati je li Bog nama Otac čiju volju nastojimo izvršiti ili je jednostavno sredstvo za postizanje onoga što želimo. Ako se naša molitva sjedini s Isusovom, znajmo da nam on daje mnogo više od ovoga ili onog dara: dobivamo Duha Svetoga koji preobražava naše srce.
576. Je li moguće uvijek moliti? Moliti je uvijek moguće jer vrijeme kršćana jest vrijeme uskrsloga Krista koji je s »nama u sve dane« (Mt 28,20). Zato su molitva i kršćanski život nerazdvojivi.
»Često i žarko moliti moguće je čak i na tržnici ili na samotnoj šetnji; također u svojoj radnji, bilo kupujući bilo prodajući, pa čak i kuhajući« (sveti Ivan Zlatousti).
577. Što je molitva Isusova Časa? Tako je nazvana Isusova svećenička molitva na Posljednjoj večeri. Isus, Veliki svećenik Novoga saveza, upravlja je Ocu kada je došao njegov Čas »prijelaza« [Pashe] k njemu, Čas njegove žrtve. |